onsdag 13 april 2011

Tro, Hopp och Kärlek

"Dum vita est spes est" - Där det finns liv, finns det hopp.
Tro
Jag tror inte på gud, istället tror jag att människan styr sitt eget öde, att vi lär oss och utvecklas själva, inte att en allsmäktig varelse styr oss.


Hopp

För mig är hopp tron att något bra ska hända, det kan jämföras med att kasta ett mynt i en önskebrunn, man hoppas på att det man önskar ska slå in men man vet inte säkert.

Kärlek
Kärlek kan vara många saker för mig, Kärlek till en person, kärlek till en sak eller kärlek till ett tillfälle. Men den som är störst är nog kärlek till en person, till exempel så älskar jag hela min familj, från minsta katt, till största människa. Kärlek till en sak kan vara till exempel en kudde, man har släpat på den hela livet och har fäst sig vid den, man älskar den på ett speciellt vis.

/Theo

10 kommentarer:

  1. Ursäkta mig för felet vid hopp, det verkar omöjligt att fixa :(

    SvaraRadera
  2. Håller med Helin, bra skrivet. Men jag undrar hur skulle du kunna koppla detta till din bok ? Har du något citat eller någon dikt för tro, hopp eller kärlek ? Kanske lite mer religion på det också ? Men som sagt, bra skrivet !

    SvaraRadera
  3. Otroligt bra skrivet för att inte ha skrivit så mycket. Jag gillar dina jämförelser!

    SvaraRadera
  4. Bra skrivit Theo! :) Jag gillar det.
    Jag håller med kristin om du bara kunde ta ut kanske ett citat eller en dikt eller så. så skulle det vara jätte bra.

    Men bra jobba.

    SvaraRadera
  5. bra gjort. Gillar att du har skrivit kort men med bra besrkivningar. Håller lite med Nardin och Kristin att ta ett citat eller dikt. Det skulle passa jättebra :)

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. /\ Bry er inte om det där, loggade in med fel konto ;). La till en quote.

    SvaraRadera