torsdag 14 april 2011

Tro hopp och kärlek i kristendom!

Tja tja bloggen! haha förlåt men vill se lite humor här också. Jag har ej läst på om kristendomen för att ja varken har tid eller ork att göra det. Tro för kristendomen tror jag nog är att dem tror att Jesus har funnits och gjort alla dom sakerna som han har gjort, som t ex bli upphängd på ett kors och massa sånt. Hopp är nog att dem kanske hoppas att Jesus kommer att återuppstå eller något sådant, kommentera gärna vad ni tror att dom kristna har hopp om! (för själv har jag ingen aning) Shit nästan omöjlig fråga men ja antar att alla svar är rätt på den här frågan. Men iaf så tror jag att det är samma sak som alla andra, familjen och kompisar mm. Men det är såklart skillnader mellan alla. Dem kristna har t ex kärlek till bibeln och det har ju inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar